23 July 2012

Penangan Cinta

Bismillahi as solatu was salamu a'la Rasoulillah

Amaran : Post ini agak cheesy. 

Ada suatu perasaan yang tak dapat digambarkan oleh kata-kata dan tidak mencukupi untuk diluahkan dengan air muka. Perasaan yang tidak diilhamkan ini membuatkan seseorang mampu untuk tidak makan dengan kenyangnya, lebih diam daripada berkata-kata dan lebih banyak tersenyum apabila ditanya. Air mata bisa mengalir tak kira masa. Sekarang ini baru saya tahu, oh, inilah perasaannya. Perasaan berat untuk meninggalkan mereka yang kita cinta. Cinta kerana Allah. 

Ok, tolong jangan muntah. Nanti kena ganti puasa,.

Kalau dahulu (macam lama pulak bunyinya kan?^ ^), saban tahun, antara peristiwa yang paling berat untuk saya hadiri adalah Majlis Konvokesyen dan juga hantar senior di Aeroport Mohamed IV. Bilangan mahasiwa-mahasiswi di Maghribi sangat sedikit bilangannya. Secara kasarnya, dalam satu Maghribi ni, bilangan kami hanyalah seramai 85 orang. Ah, tak suka sangat perasaan ditinggal. 


Buat semua yang masih belum tahu, paling singkat keberadaan pelajar Morocco di sini adalah tiga tahun. Maka, nak katanya, kasih sayang seorang kakak senior tu kami tak dapat nikmati dalam waktu masa yang lama. Sekejap-sekejap sahaja. Paling lama pun dua tahun, dan senior kami akan graduate. Kiranya, adik-adik junior saya pun bakal merasa perasaan yang saya rasa dahulu.
Adakah (?)

Satu perkara yang saya perhatikan sejak akhir-akhir ini, kami lebih rapat antara satu sama lain. Lagilah rasa sayang nak tinggalkan. Hasrat hati mahu sahaja saya duduk lama di sini, sambung Master pula. Tapi apakan daya, kita hanya mampu berusaha sahaja, pada akhirnya, saya pasti saya akur dengan keputusan ibu bapa. Tapi yang sebenar-benarnya, kami budak-budak YP dah kehabisan duit. ==''

Apa motif post ni ditulis ya? Setiap pertemuan itu pasti di akhiri dengan perpisahan. Ayat cliche yang selalu kita dengar. Tapi sejauh mana kita hargai ukhuwah yang dibina sepanjang pertemuan itu, hanya kita sahaja yang dapat ____________. Sila isi tempat kosong itu. :)




No comments: