05 April 2014

Selamatkan





Selamatkan aku daripada terjunam
Gaung putus asa dihadapanku

Selamatkan aku daripada terlemas
Kakiku kejang di hambat keliru

Selamatkan aku daripada tersesat
Kerap mataku tersalah melihat

Selamatkan aku daripada terbelah
Pedang masa tak perlu diasah tajam

Selamatkan aku daripada terbakar
Tanah akan hangus di tangan api

Selamatkan aku daripada diriku
Pantul di cermin tidak ku kenal

Selamatkan aku daripada tersungkur
Terus tersembam tidak bangkit

Tiada siapa akan peduli
Saat peluh di tengkuk

Tiada siapa akan peduli
Saat benang seurat tidak terlihat

Tiada siapa akan peduli
Saat buku di baca

Hanya satu
Hanya satu

Selamatkan aku daripada tersujud
Banyak yang ku puja dariMu ku sembah

Selamatkan aku daripada terkoyak
Iman jiwa senipis kulit bawang

Pegang aku
Aku merayu

Asal yang mencipta syurga dan dunia
Tetap ada dengan ku sentiasa bersama

No comments: