25 May 2016

Hiduplah

Assalamualaikum awak yang sedang membaca,

Saat yang paling indah dalam merasakan makna 'hidup' bagi saya adalah saat saya berdepan teguh di hadapan masalah. Saat itu saya rasa benar-benar hidup. Saya tidak lari ke dalam gua escapisme ciptaan saya. Duduk diam memilih untuk tidak berbuat apa apa. Malah, saya lebih menolak diri untuk menerima segala permasalahan dan menghadap segala kritikan dengan matang.

Suatu perasaan yang tidak dapat saya ungkapkan dengan kata-kata, apatah lagi dalam bentuk penulisan.

Apa yang pasti, saya mohon awak yang sedang membaca ini untuk terus kuat memecahkan tembok yang dicipta minda sendiri. Tembok yang menghalang awak untuk mara lebih jauh ke hadapan.

Awak adalah seorang insan yang hebat. Usah bandingkan diri dengan orang lain. Kembara hidup kita berbeza. Maknailah hidup dengan sebaiknya tanpa penyesalan.

Sesekali menginap dalam gua escapisme itu boleh. Cuma jangan terlalu lama. Takut sejuknya gua itu mereputkan tulang muda dan membekukan minda sejahtera kita.

Jalan terus!

No comments: