03 August 2012

Tadarus


Bismillahi as solatu was salamu ala Rasoulillah

Sesuatu ibadah itu apabila dilakukan secara berjemaah terasa sungguh indah dan penuh barakah. Mengaji seorang diri kadang-kadang selalu tersyok sendiri. Kononnya, semua harakat dan dengung sudah kita baca dengan betul. Tapi sebenarnya, apabila bertadarus bersama, barulah kita sedar yang banyak rupanya kesalahan yang kita terlepas pandang. Kalau mengaji sorang-sorang cepat mengantuk, mengaji ramai-ramai memang terbukti seronok!




Saya tak pasti sama ada semua graduan luar negara akan rasa perkara yang sama atau pun tidak sepulangannya mereka ke tanah air, tapi yang pasti, saya agak inferior untuk menghadapi masyarakat. Bagaimana saya dapat suaikan diri nanti? Bagaimana saya perlu mulakan bicara?
Adakah saya dapat pilih perkataan yang sesuai? Dapatkah mereka menerima saya?.

Terima kasih mak cik semua atas pengalaman yang berjaya merobohkan sedikit tembok inferior dalam diri saya. ^ ^ Walaupun hanya empat hari bersama, saya pasti akan merindui bulatan gembira ini. 


Minggu depan saya akan mula tinggal di Johor temankan atuk mak, atuk abah di Parit Tengah dan nenek di Parit Raja sampai hari raya. Mungkin saya tak dapat online selalu dan tulis seperti biasa (macamlah saya selalu sangat update kan.. hihi) . 

Semoga Ramadhan ini dapat kita manfaatkan sebaiknya.



Sehingga kita berjumpa lagi nanti, incha Allah!

They compete in the #Olympics for Gold. We compete in #Ramadan for Jannah. 
The world watches them, Allah watches us.


No comments: