01 January 2014

Siang 1 Januari 2014






Bismillahi as solatu wassalamu a'la Rasoulillah.

Ingat tak kisah malam tadi?Kisah Malam 1 Januari 2014. Sebuah keajaiban pula berlaku pagi ini.

Mak Cik Ani, jiran sebelah rumah datang ingin berjumpa dengan saya. Dihulurnya RM100 untuk bayaran tuisyen Aina belajar Bahasa Arab setiap hujung minggu. Wah, Masya Allah!. Dalam hati, terima kasih Allah untuk duit ini.

Sekembalinya saya ke bilik, Huda adik yang semalamnya pegang hand bag saya masuk ke bilik dan menghulurkan nota wang RM10. "Nah, Nenek bagi hari tu sorang sepuluh ringgit". Terkebil kebil saya menerimanya.

Jika dijumlahkan wang tersebut, sama jumlahnya dengan wang yang tidak dijumpai semalam.

Saya hanya mampu memujiNya.

Saya sambung kembali tugas untuk disiapkan pada hari esok. Dicapai bag pack hitam untuk mengambil fail di dalamnya, dan Masya Allah!. Cuba teka apa di dalamnya?

Sampul surat berisi wang RM110 semalam terduduk elok di dalam beg saya rupanya.

Sesungguhnya, Allah Al-Hafiz yang Maha Menjaga dan tidak pernah alpa.

Lesson to be learn : ______________________________________. Fill in the blank with your answer.

(Anda mampu menilai dengan lebih baik daripada saya, Wallahu a'lam)  

No comments: