18 March 2015

Buku Rabu #1 Jaddid Hayatak






Bismillahi as solatu was Salaamu a'la Rasoulillah

Hari ini sempat saya singgah ke booth Iman Shoppe berhadapan masjid. Buku Bestseller untuk hari ini berjudul Jaddid Hayatak. Kalau dalam Bahasa Melayu berjudul "Perbaharuilah Kehidupanmu".


Saat saya menulis ini saya masih baru masuk bab ketiga buku yang tebalnya 319 muka surat ini. Sudah lama saya tidak ghairah dalam pembacaan. Ini kali pertama setelah sekian lama. Saya ingin kongsikan ayat yang menyentuh hati dan menyepak jiwa khusus buat saya.

Tentu sahaja ada perbezaan yang jelas antara memikirkan masa depan dan merasa gelisah; antara mempersiapkan diri untuk menghadapinya dan tenggelam dalam kekhuatiran; antara kesedaran menjalani hari ini dan kerisauan yang sering merosak kebahagiaan hari ini.

Teguran yang tepat buat saya ketika ini. Buku motivasi yang perlu kalian baca. Sangat disarankan.

Insha Allah, saya akan update buku yang saya baca dalam Buku Rabu. Tidaklah sunyi lagi blog ini.

Wassalam. ;)

No comments: