06 February 2009

Anjing pon taw dy haram..








LEMBU: Hai anjing, apa habaq? Macam ada yg tak kena je?

ANJING: Aku tengah tension nih. Mau je aku gigit manusia tadi.. ^_*


LEMBU : eh? kenapa? Shocked*

ANJING: aku lalu tepi dua orang mansuia lelaki dan perempuan yg sedang berkepit.
Tetiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata "hoi
anjing, pergi jauh-jauh, najis!". ^_*

LEMBU: Ya, lah. Ko kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu. ^_^

ANJING: Kalau aku najis sekali pon, kalau dia tersentuh aku, boleh disamak. Yang dia sentuh dan raba-raba awek dia tu apa? Boleh ke nak samak dosa? ^_*

LEMBU: Betul tu. Memegang wanita yg bukan mahramnya tanpa ikatan yg sah, lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang ko anjing, malah tak boleh suci sekalipun di samak. ^_^

ANJING: Wah.. ayat ko memang power la...
manusia kena ubah pepatah "Pandai macam

LEMBU" ^_^
p/s: jgn marah..(sekadar renungan b'sma)

No comments: