10 February 2009

im being tested~

Assalamualaikum.. Bismillah.. 


Malam ini sememangnya malam yang bersejarah bagiku. Sedang saya sibuk mengajar adik Bahasa Inggeris, YMku dibuzz oleh seseorang. 


"Salam..sape ni??" kata orang itu.


Tak perlulah saya bagi tahu siapa dia bukan.


Tetiba dia tulis dalam Bahasa Arab pula.


Okay, saya pun balas juga dalam B.A


Lama-kelamaan saya fadeup seorang diri. Tak faham dia nak cakap apa.


Akhirnya mulalah saya berbahasa ibunda. 


Rupanya dia baru sahaja habis tunaikan solat asar.

Dia di mesir katanya.



Saya tanya dia, "Mana dapat emel saya ni?''

"Iluvislam", jawabnya.


Owh, "ana skula kat sbp kat selangor" katanya.


"ana pom" jawabku (gediknya cara tulis dulu3)


"Kat ner??" tanya si dia. "Kisas" jawab saya.


"spm taun aper??" tanya dia lagi. "tahun lepas" jawab lagi saya.


"owh.. engatkan batch **.." balas si dia.

aikk..? seniorkah si dia itu. Bisik seorang diri.



Tetiba dia bertanya pasal Lower6 tahun lepas. "Kenal tak lower 6 tahun lepas???''
"Muslimat ada seorang, muslimin yang lain tak kenal"



Saya balas saya tak kenal sangat.


"nape?? dyorang tuh ad wat salah kew??"


Saya jawab lagi, kali ni cuba kongsikan pasal biah di KISAS.


"sbnanya kat kisas.. muslimin dan muslimat xknal sgt.. lebey2 agy senior"


"owh., nape cam2?? cgu ajar kew??"

adeyhhh.. nak jawab camne ni?

Mulanya ingatkan nak buat photo sharing dengan niat nak tunjukkan gambar 5 unique things in KISAS.



Dia kata dia guna henset, maka tak boleh hantar gambar.


aik?? tak ada pula gambar henset. Okay.. tak pe lah.


Saya cuba suggest padanya "tny rr dak2 kisas yang ada kat mesir..dyorang bley jwb soklan tuh dengan baek"

dia kata "bg kt emel jew la.."
seriously.. nak cakap pasal kisas..
tapi yang peliknya,,takkan kat mesir takde dak kisas??


i start to wonder..


tanyalah lagi..
"knal x akh nazrul aizad n akh hakimi..
dyorg g under amanah ry bhd..
mayb dyorg leh citerkn psl kisas dgn lebey baek.."


then,,,

rahsia terbungkar..

rupanya dia adalah dak k.i batch **,,


terkedu sebentar...


terus tanya..
"nih mesti nk test dak kisas kan??"
dan tulis lagi
"tahniah"


menanti direply kembali..


"yup" dia jawab...
"sje je nk test anti nih sokong badar kew penentang badar"


SUBHANALLAH..
terus tarik nafas dalam2..


rupanya,,
diriku sedang diuji..(test)


padahal tak kenal pun siapa dia..


seram sejuk dibuat


need somebody to talk to...


straight away telefon hawa..
luahkan segala..


patut ke saya share nih???


entahlah...xpe2..
kita jadikan pengajaran bersama ya..


biarlah apa orang nak kata pasal diri kita..asalkan kita tahu siapa kita..


biarlah hidup dimakan hina...asalkan mulia pada pandanganNya...


just be yourself k..


p/s: jgn dok layan sape2 yg xknal kt ym or kt mane2 pom..


...padan mukaku...


ada hikmah tuh...


wassalam...



12 comments:

ieraros said...

salam una...org xphm sgt..una ckp ap sal badar?kutuk ke puji?hehe...tu ler..don't talk to strangers bley dikiaskn pd don't ym with strngers!huhu..(",)

ieraros said...

btw,una,tuka la setting..oist cmment ni,una wat pop up wndow..mcm kt page org la..klu nk post kmen kn nnt dy kua wndow laen..ni pn kak safiqa yg ckp kt org..sng sket..leh tgk balek post una yg laen...=)

amiruddin zaki said...

jgn risau...
Allah lbey mengetahui sape baik sape jahat...
x yah layan org2 camtu...

NourlHousna Tawfiq said...

to iejan..
org x komen ap2 psl badar pom..
tetiba dy ckp camtuh..

well..things already happened..do not know wats next..

tanx ea..

NourlHousna Tawfiq said...

to amir..

ok..da tobat x nk lyn dah..

Anonymous said...

fuiyoo..
seram~
haha..

mhmdzlzm said...

eh.
apsal seram sgt bunyinyer?
jwb je soklan die dgn jujur.
bukan die makan ko pun..

NourlHousna Tawfiq said...

to azam

insya allah..sejujo ny ak mnjwb..

al-bagani said...

weyh
bg ak id dak 2..
mne tau ak knl ke..
dy dak batch kta k

syara said...

seram jugak..uhu.
tp btul kte azam.
**depend on our opinion jgak.
die x makn pnyer.
hu2.

tp kal0 org da add tnyer kite xkan x layan plak kn..
nnti kate kuang haj0 plak.

Anonymous said...

una, klu aku jadi ko, aku sembur bdk tuh abes2. saper die nk tau psl pendirian kter towards BADAR.
tp bagos ko jwb leklok.hu3.batch kiter ke weh?

cara gaya ko citer mmg seram.

NourlHousna Tawfiq said...

to arif..
ko da taw kan??

to syara..
btol tuuhh..

to farell..
ghupeny ak ad bakat dlm bdg penulisan kreatif ea..
hu3..
bru prasan lak