29 January 2012

Berjumpa Pencipta & KekasihNya

Bismillahi as-solatu was salamu a'la Rasoulillah

Assalamualaikum wbt

Pernah tak dalam hidup kalian tersempak dengan orang 'famous'? Mungkin Mat Luthfi sekampung dengan anda, mungkin juga anda pernah ternampak Anwar Hadi waktu membeli-belah di KL, atau mungkin terjumpa Maria Elena waktu ada gathering bersama-sama rakan-rakan blogger yang glamour dan lain-lain peristiwa yang buatkan anda tersenyum sampai ke telinga sehari suntuknya, mungkin kerana dos bahagia dan bangga berlebihan dek berjumpa dengan orang famous lah katakan.

Kalau ada twitter, terus twit kepada kawan-kawan. Tak ada wireless di tempat tersebut, balik rumah terus update status Facebook, paling lambat sekalipun update blog dengan gambar-gambar sebagai bukti, 'just now i met them you know'.

Semasyhur mana sekali pun manusia yang anda bakal jumpa di atas muka bumi ini, saya pasti dua kisah ini bakal membuatkan anda terus lupa akan mereka semua dan terus fokus dan ternant-nanti untuk berjumpa dengan Allah dan RasulNya.

Walaupun mungkin banyak dosa yang kita lakukan telah menjadi asbab jauhnya kita kepada Allah dan Rasul s.a.w, moga-moga kita tetap terpilih untuk bertemuNya dan kekasih Allah di syurga. Biarlah perjumpaan kita kelak, kita akan disambut dan dipandang dengan pandangan kasih sayang dan bukannya dengan pandangan kemurkaan.

Ampunkan dosa-dosa kami Ya Allah, maafkan kesilapan kami Ya Rasulullah. 

Kisah Nabi Musa bercakap dengan Allah.



Mimpi Dr. Haron Din Jumpa Nabi Muhammad SAW





Mereka insan terpilih Ya Allah, sungguh indah perjumpaan itu. Pilihlah kami jua Ya Rob.. TT__TT

0 comments :